صفحه نخست | آرشيو مطالب | ارتباط با ما | پروفایل مدیر وبلاگ | خانگي سازي | ذخيره صفحه | لينك آر اس اس | طراح قالب

 

کاربر مهمان، خوش آمديد به .::وبلاگ تناسب اندام::.

موضوعات
ورزش ها
کوچک کردن باسن
کوچک کردن شکم
فرم دهی سینه
فرم دهی سینه2
کوچک کردن شکم2
کوچک کردن پهلو
زیبا کردن باسن
بزرگ کردن سینه
رفع شلی بازو
تقویت بازو
باریک کردن بدن
باریک کردن کمر
پس از زایمان؟
زیبا کردن باسن2
حرکات یوگا
راه لاغری
پویاورزان
رژیم لاغری
رژیم لاغری 1
رژیم لاغری 2
رژیم لاغری 3
کم کردن 5کیلو در یک هفته
برنامه 100% لاغری
روغن خوراکی؟
رژیم چاقی
چاق شدن 1
چاق شدن 2
دانلود کتاب راهنمای چاق شدن
چاق شدن 3
برنامه چاقی
برنامه چاقی 2
عمومی
چرا زنان چاقند؟
6 کلید لاغری
تردمیل یا دوچرخه؟
کالری غذاها
5 غذای چربیسوز
استفاده از سوما؟
بدنسازی
جدول استفاده از کراتین
درباره پرتئین و مکمل های معروف
کراتین چیست؟
مواد غذایی پروتئین زا
برنامه غذایی عضله ساز
برنامه فیتنس کردن
عکس خودم
طراحی های ناخن
عکس طراحی ناخن

آرشيو ماهيانه
<-ArchiveTitle->

لينک دوستان

آمار بازديد

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin


تبليغات


پيام مديريت وبلاگ : با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، به اين وبلاگ خوش آمديد . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما در بهتر شدن كيفيت مطالب وبلاگ ياري رسانيد .

6 کلید طلایی لاغری

رژیم کم کالری = فاز گرسنگی

بدن انسان به گونه ای برنامه ریزی شده که در صورت نرسیدن کالری لازم ، وارد فاز گرسنگی می شود. وقتی که ورود کالری برای مدت طولانی کاهش یابد، بدن به سرعت سیستمی را در پیش می گیرد که کالری های اضافه را به صورت چربی ذخیره کند، تا در صورت بروز مجدد گرسنگی، با مشکل مواجه نشود. بدن باید مطمئن شود که مواد غذایی مورد نیاز به میزان کافی به ارگان های حیاتی می رسد، به همین منظور در چنین شرایطی  اقدام به شکستن سلول های عضلانی می کند.

در واقع در فاز گرسنگی ، هر مقدار کالری اضافی به سرعت به چربی تبدیل شده و ذخیره می شود. و این کالری اضافی می تواند حتی به دنبال یک ناپرهیزی کوچک وارد بدن شود. بنا بر این تنها نتیجه این جور رژیم گرفتن ، از دست دادن بافت عضلانی  و تجمع بیشتر بافت چربی است ، که در حقیقت دقیقا نقطه مقابل چیزی است که شما قصد انجامش را داشته اید.

حالا لازم نیست شروع به بد و بیراه گفتن به بدنتان کنید . این سیستم در واقع برای این برنامه ریزی شده بود تا اجداد ما را در قحطی ها از مرگ نجات دهد .

 

بر اساس استانداردهای دپارتمان کشاورزی آمریکا، حداقل میزان کالری مورد نیاز روزانه در خانم ها 2500 و در آقایان 2800  کالری است . همچنین بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت رسیدن میزان کالری دریافتی روزانه به رقمی کمتر 2100 کالری در روز موجب آغاز فاز گرسنگی در بدن می شود. 

                                                                                     

6 کلید طلایی

نکات زیر، 6 اصل اساسی برای کاهش وزن و باقی ماندن روی وزن ایده آل را به شما نشان خواهند داد. پیروی از این اصول به شما احساس خوبی خواهد داد، ضمن اینکه رعایت اصول زندگی سالم، می تواند به عادت  همیشگی شما تبدیل شود.

 

1.   کابینت و آشپزخانه خود را کنسروها، غداهای بسته بندی شده و سایر غذاهای آماده خالی کنید. غذای تازه مصرف کنید. تا کی می خواهید به مصرف خوراکی هایی مثل روغن های هیدروژنه ، روغن ذرت و قندهای مصنوعی که فاقد ارزش غذایی هستند ادامه دهید؟ بهترین موادی که می توان برای آشپزی به کار برد عبارتند از میوه ها و سبزیجات تازه، حبوبات و دانه های گیاهی ، جو ، آجیل ، و گوشت تازه ( گوشت ماهی ها ، دوبار در هفته و گوشت قرمز بدون چربی یک یا دو نوبت در هفته )

 

2.   افسانه هایی که درمورد فواید رژیم غذایی کم کالری شنیده اید را از ذهنتان پاک کنید. قرار نیست خود را از چیزی محروم کنید. چرتکه انداختن در مورد کالری مصرفی روزانه را کنار بگذارید. مکانیسم گرسنگی را که در ساختار ژنتیکی ما ریشه دوانده به خاطر داشته باشید. پس از یک دوره گرسنگی بدن همه مواد غذایی را که به بدن وارد می شوند به صورت چربی ذخیره  خواهد کرد.  همچنین به دنبال رعایت رژیم کم کالری ، بدن شروع به تجزیه عضلات برای تولید ATP ( منبع انرژی مورد نیازبدن ) خواهد کرد. کاهش توده عضلانی و افزایش بافت چربی ، هرگز نتیجه ایده آلی برای یک برنامه کاهش وزن نیست.

 

صرف یک صبحانه مقوی به شما کمک می کند که مواد لازم برای نیازهای پایه روزانه بدنتان را تامین کنید. ضمنا ازصرف میان وعده های سالم شامل آجیل ، میوه و سبزیجات در بین وعده های اصلی غافل نشوید. همچنین گنجاندن کربوهیدرات ، پروتئین و چربی را در وعده های اصلی فراموش نکنید.

 

یادتان باشد که چیزی که باعث افزایش وزن می شود مقدار کالری وارد شده به بدن نیست. بلکه نوع مواد غذایی است که به بدن وارد می شوند.

تلاش کنید که حتی الامکان از غذاهای طبیعی استفاده کنید. شاید تهیه این غذاها کمی گران به نظر برسد، اما این اختلاف قیمت ، هرگز به اندازه هزینه ای نیست که مجبور خواهید شد برای درمان بیماری های ناشی از مصرف غذاهای حاوی آفت کشها ، هورمون ها و آنتی بیوتیک ها صرف کنید.

غذای شما باید حاوی 40% کربوهیدرات ( سبزیجات و جو ) ، 30% پروتئین ( حبوبات ، گوشت بدون چربی ، ماهی ) و 30% چربی ( آووکادو ، آجیل ، دانه های گیاهی ، ماهی آب های سرد ، روغن زیتون ، روغن دانه کتان و .... ) باشد.

 

میوه ها و سبزیجات تازه نیز بهترین میان وعده ای است که می توان در طول روز مورد استفاده قرارداد.

 

نکته مهم این است که سعی کنید برنامه غذایی روزانه تان تکراری نباشد . ایجاد تنوع غذایی به شما کمک می کند تا از حساس شدن به ماده غذایی خاص جلوگیری کنید. حساسیت به مواد غذایی می تواند موجب ایجاد التهاب در بدن و افزایش وزن از طریق افزایش جذب آب شود.

  

3.    بدنتان را به انواعی از تمرینات ورزشی به مدت 45 دقیق تا یک ساعت ، سه تا پنج بار در هفته عادت دهید. نکته کلیدی تغییر دادن نوع تمرینات روزانه است .  زیرا بدن به زودی به تمرینات عادت می کند و این فعالیت ها دیگر تاثیر روزهای اول را نخواهند داشت. از تمرینات قدرتی غافل نشوید. به یاد داشته باشید که مصرف چربی توسط عضلات دوبرابر کالری های دیگر است. عضلات ازنظر متابولیسم بسیار فعال هستند. پس آنها را بازسازی کنید. برای رسیدن به هدف مورد نظر می توانید تمرینات قدرتی را 3 بار یا حتی5 بار در هفته انجام دهید. اما به خاطر داشته باشید که تمرینات ورزشی باید به یک عادت خوب در زندگی شما تبدیل شوند ، پس آهسته و پیوسته بروید.

  

4.    مصرف چربی موجب افزایش وزن نمیشود. پس قربانی تبلیغات رسانه ای نشوید. این حقیقت توسط انجمن های پزشکی به اثبات رسیده و وقت آن رسیده که شما نیزآن را باور کنید.

 

از وقتی که مقدار بالای تری گلیسیرید و کلسترول به عنوان عامل بیماری های قلبی تشخیص داده شدند، این مسئله که مصرف چربی ها می تواند موجب بالارفتن میزان تری گلیسیرید و کلسترول شود به یک باور عمومی تبدیل شد.  این باور امروزه واقعیت ندارد. در حقیقت امروز به خوبی روشن شده که در این زمینه کربوهیدرات های ساده مقصر اصلی هستند. مصرف چربی های خوب با مقادیر بالای اسید چرب اومگا3 ، موجب سیری زودرس شما می شوند در نتیجه شما کمتر خواهید خورد.

موادی که دارای این نوع چربی ها هستند عبارتند از کره طبیعی ، روغن نارگیل ، دانه کتان ، آجیل و دانه های گیاهی. این چربیها دارای اثر ضد التهاب هستند و موجب بهبود عملکرد دستگاه گوارش و کبد شما می شوند که این امر کمک خوبی برای کاهش وزن خواهد بود.

لطفا از مصرف چربی های هیدروژنه وچربی های مصنوعی خودداری کنید . غذاهای سرخ کردنی را هم فراموش کنید. 

 

5. داشتن یک نگرش روانی مثبت تاثیر اعجاب انگیزی در روند کاهش وزن شما خواهد داشت.  هر روز صبح قبل از شروع کار روزانه ، با جملات مثبت مثل ( من امروز از قد  بالای خودم فوق العاده راضی هستم ) یا ( امروزاعتماد به نفس بالایی دارم) به خودتان قوت قلب بدهید و روز را با این نگرش مثبت اغاز کنید.

انجام پنج تا ده دقیقه تمرین تمرکز در ابتدای روزبه شما کمک می کند که این احساس مثبت را تقویت کنید.

وقتی شما احساس خوبی داشته باشید ، هورمون هایی مثل سروتونین و دوپامین درمغز ترشح می شوند که تاثیر چشمگیری درروند کاهش وزن شما خواهند داشت. و این یک روند ادامه دار است . نگرش مثبت موجب تسریع روند کاهش وزنتان میشود . و رضایتی که از روند کاهش وزنتان احساس می کنید، حس خوبی به شما خواهد داد و این چرخه کمک می کند تا هر روزسالم تر و سبک تر زندگی کنید. 

 

6.  داشتن یک همراه  یا گروهی از دوستان، به تبادل نظر ، غذا خوردن و تمرین کردن با هم ، به شما کمک می کند که انگیزه خود را برای کاهش وزن تقویت کنید. تجربه نشان داده که افرادی که برنامه های کاهش وزن را به صورت گروهی دنبال می کنند از موفقیت بیشتری درروند کاهش وزن برخوردارند. ما همگی نیاز به کسی داریم که تاییدمان کند و در گذر ازمراحل سخت در کنارمان باشد. پس داشتن همراهی که شما را در بهترین وضعیت ممکن بخواهد و با تقویت احساسات مثبت مانع ناامیدیتان شود اهمیت زیادی دارد.

رسیدن به وزن ایده آل با رعایت توصیه های بالا امری اجتناب ناپذیر خواهد بود.  اگرشما توصیه های بالا را به کار بسته اید و هنوز وزن کم نکرده اید ، احتمال وجود یک بیماری متابولیک / هورمونی را باید در نظر گرفت. مراجعه به پزشک و انجام آزمایش خون می تواند به تشخیص بیماری شما و درمان آن کمک کند.



:: موضوعات مرتبط: عمومی، 6 کلید لاغری، ،
:: برچسب‌ها: راه های اصلی لاغری,

نوشته شده توسط رامتین در جمعه 27 خرداد 1390

و ساعت 17:13 
  

چرا درصد خانم های چاق بالاست ؟

شش عامل باعث افزایش درصد چاقی در خانم ها می شود:

۱- بیشتر وقت خانم ها در آشپزخانه می گذرد و مسائلی از قبیل چشیدن ، بوییدن ، و دیدن غذا ، خانمها را تحریک به خوردن غذای اضافی میکند .

۲- زنان معمولاْ غذاهای اضافی سفره را به جای دور ریختن میخورند.

۳- درصد بافت ماهیچه هایی که انرژی بیشتری می سوزانند ، در خانم ها کمتر است .

۴- اغلب خانم معمولاْ کم تحرک تر از آقایان هستند .

۵- مهمانی ها و جلسات خانم ها بیشتر است و در این جلسات هم معمولاْ پذیرایی با شیرینی و خوراکیهای دیگر سبب دریافت کالری اضافی می شود .

۶- مادران مسئول مستقیم تغذیه اطفال هستند و هر وقت به فرزندان غذا بدهند خودشان تحریک به خوردن میشوند .

نکته :

چاقی نه از آسمان می آید و نه از زیر زمین . تنها راه چاقی ، خوردن غذای اضافی است . اگر روزی بتوانیم باور کنیم که اتومبیلی بدون استفاده از انرژی توان حرکت داشته باشد ، آنوقت می توانیم باورکنیم که بدون خوردن غذا امکان چاق شدن هم هست . شاید غذایی که میخوریم کم حجم و پر کالری است ، یا آجیل و خوراکی های کم اما پرکالری مصرف می کنیم که خودمان از مقدار کالری آن اطلاع نداریم . هر احتمال دیگری را می شود به ذهن آورد غیر از احتمال نخوردن . اشخاص چاق خوب میدانند که می خورند ، ولی برای شانه خالی کردن از زیر بار سوال هایی درباره چاقی ، حرف هایی می زنند که خودشان هم به آن باور ندارند .



:: موضوعات مرتبط: عمومی، چرا زنان چاقند؟، ،

نوشته شده توسط رامتین در جمعه 27 خرداد 1390

و ساعت 17:11 
  

رژیم غذایی لاغری

 

شنبه :

بعد از بیدار شدن ناشتا: دو لیوان آب هر چی گرمتر باشه بهتره ، به همراه دو قاشق آبلیمو میل
می کنید ." هر لیوان یه قاشق "

صبحانه : یک کف دست نان " اگر لواش یا تافتون بود ، دو کف دست " به همراه یک قاشق مربا یا عسل به همراه یک قوطی کبریک به همان اندازه و پهنا پنیر و یک استکان چای شیرینی که با یک قاشق شکر شیرین شده باشد .

یک ساعت بعد از صبحانه : یک لیوان شیر .

ساعت ده صبح :یک عدد میوه به همراه یک لیوان چای که با دو حبه قند یا یک عدد بیسکوییت یا یک عدد خرما میل میشود .

قبل از ناهار:دو لیوان آب به همراه یک عدد میوه .

ناهار : سالاد به هر میزان که میل دارید " هر چه بیشتر بهتر " به همراه یک کف دست نان " اگر لواش یا تافتون بود ، دو کف دست " به همراه دو عدد دلمه یا کوفته . نکته ها مطالعه شود .

دو ساعت بعد از ناهار: دو لیوان آب .

عصرانه : یک عدد میوه به همراه یک لیوان چای که با دو حبه قند یا یک عدد بیسکوییت یا یک عدد خرما میل میشود .

شام :یک کف دست نان " اگر لواش یا تافتون بود ، دو کف دست " به همراه دو قاشق سالاد الویه .
نکته ها مطالعه شود .

یک شنبه :

بعد از بیدار شدن ناشتا: دو لیوان آب هر چی گرمتر باشه بهتره ، به همراه دو قاشق آبلیمو میل
می کنید ." هر لیوان یه قاشق "

صبحانه : یک کف دست نان " اگر لواش یا تافتون بود ، دو کف دست " به همراه یک قاشق مربا یا عسل به همراه یک قوطی کبریک به همان اندازه و پهنا پنیر و یک استکان چای شیرینی که با یک قاشق شکر شیرین شده باشد .

یک ساعت بعد از صبحانه : یک لیوان شیر .

ساعت ده صبح :یک عدد میوه به همراه یک لیوان چای که با دو حبه قند یا یک عدد بیسکوییت یا یک عدد خرما میل میشود .

قبل از ناهار:دو لیوان آب به همراه یک عدد میوه .

ناهار :سالاد به هر میزان که میل دارید " هر چه بیشتر بهتر " به همراه یک کفگیرو نیم معادل هشت قاشق برنج به همراه یک قطعه متوسط مرغ یا گوشت . نکته ها مطالعه شود .

دو ساعت بعد از ناهار: دو لیوان آب .

عصرانه : یک عدد میوه به همراه یک لیوان چای که با دو حبه قند یا یک عدد بیسکوییت یا یک عدد خرما میل میشود .

شام :یک کف دست نان " اگر لواش یا تافتون بود ، دو کف دست " به همراه یک قوطی کبریت به همان اندازه و پهنا پنیر و سه عدد مغز گردو . نکته ها مطالعه شود .

دوشنبه :

بعد از بیدار شدن ناشتا : دو لیوان آب هر چی گرمتر باشه بهتره ، به همراه دو قاشق آبلیمو میل
می کنید ." هر لیوان یه قاشق "

صبحانه : یک کف دست نان " اگر لواش یا تافتون بود ، دو کف دست " به همراه یک قاشق مربا یا عسل به همراه یک قوطی کبریک به همان اندازه و پهنا پنیر و یک استکان چای شیرینی که با یک قاشق شکر شیرین شده باشد .

یک ساعت بعد از صبحانه : یک لیوان شیر .

ساعت ده صبح : یک عدد میوه به همراه یک لیوان چای که با دو حبه قند یا یک عدد بیسکوییت یا یک عدد خرما میل میشود .

قبل از ناهار:دو لیوان آب به همراه یک عدد میوه .

ناهار : سالاد به هر میزان که میل دارید " هر چه بیشتر بهتر " به همراه یک کف دست نان " اگر لواش یا تافتون بود ، دو کف دست " به همراه دو عدد کتلت یا معادل آن کوکو . نکته ها مطالعه شود .

دو ساعت بعد از ناهار: دو لیوان آب .

عصرانه : یک عدد میوه به همراه یک لیوان چای که با دو حبه قند یا یک عدد بیسکوییت یا یک عدد خرما میل میشود .

شام : سالاد به هر میزان که میل دارید " هر چه بیشتر بهتر " و یک کف دست نان " اگر لواش یا تافتون بود ، دو کف دست " به همراه یک قطعه کوچک به اندازه دو انگشت کامل مرغ یا ماهی یا گوشت .
نکته ها مطالعه شود .

سه شنبه :

بعد از بیدار شدن ناشتا : دو لیوان آب هر چی گرمتر باشه بهتره ، به همراه دو قاشق آبلیمو میل
می کنید ." هر لیوان یه قاشق "

صبحانه : یک کف دست نان " اگر لواش یا تافتون بود ، دو کف دست " به همراه یک قاشق مربا یا عسل به همراه یک قوطی کبریک به همان اندازه و پهنا پنیر و یک استکان چای شیرینی که با یک قاشق شکر شیرین شده باشد .

یک ساعت بعد از صبحانه : یک لیوان شیر .

ساعت ده صبح : یک عدد میوه به همراه یک لیوان چای که با دو حبه قند یا یک عدد بیسکوییت یا یک عدد خرما میل میشود .

قبل از ناهار: دو لیوان آب به همراه یک عدد میوه .

ناهار : سالاد به هر میزان که میل دارید " هر چه بیشتر بهتر " به همراه یک کفگیر و نیم برنج معادل هشت قاشق ، به همراه یک قطعه گوشت مرغ یا ماهی یا یک سیخ کوبیده یا برگ . نکته ها مطالعه شود .

دو ساعت بعد از ناهار: دو لیوان آب .

عصرانه : یک عدد میوه به همراه یک لیوان چای که با دو حبه قند یا یک عدد بیسکوییت یا یک عدد خرما میل میشود .

شام : سالاد به هر میزان که میل دارید " هر چه بیشتر بهتر " نصف پیتزا یا سه سیخ جگر به همراه یک نان ساندویچی . نکته ها مطالعه شود .

چهارشنبه :

بعد از بیدار شدن ناشتا : دو لیوان آب هر چی گرمتر باشه بهتره ، به همراه دو قاشق آبلیمو میل
می کنید ." هر لیوان یه قاشق "

صبحانه : یک کف دست نان " اگر لواش یا تافتون بود ، دو کف دست " به همراه یک قاشق مربا یا عسل به همراه یک قوطی کبریک به همان اندازه و پهنا پنیر و یک استکان چای شیرینی که با یک قاشق شکر شیرین شده باشد .

یک ساعت بعد از صبحانه:  یک لیوان شیر .

ساعت ده صبح :یک عدد میوه به همراه یک لیوان چای که با دو حبه قند یا یک عدد بیسکوییت یا یک عدد خرما میل میشود .

قبل از ناهار:دو لیوان آب به همراه یک عدد میوه .

ناهار : سالاد به هر میزان که میل دارید " هر چه بیشتر بهتر " به همراه یک کف دست نان " اگر لواش یا تافتون بود ، دو کف دست " به همراه  سه چهارم سیخ برگ یا کوبیده یا دو عدد تخم مرغ . نکته ها مطالعه شود .

دو ساعت بعد از ناهار : دو لیوان آب .

عصرانه : یک عدد میوه به همراه یک لیوان چای که با دو حبه قند یا یک عدد بیسکوییت یا یک عدد خرما میل میشود .

شام : سالاد به هر میزان که میل دارید " هر چه بیشتر بهتر " به همراه یک لیوان لوبیا پخته یا یک لیوان سوپ. نکته ها مطالعه شود .

پنج شنبه :

بعد از بیدار شدن ناشتا: دو لیوان آب هر چی گرمتر باشه بهتره ، به همراه دو قاشق آبلیمو میل
می کنید ." هر لیوان یه قاشق "

صبحانه : یک کف دست نان " اگر لواش یا تافتون بود ، دو کف دست " به همراه یک قاشق مربا یا عسل به همراه یک قوطی کبریک به همان اندازه و پهنا پنیر و یک استکان چای شیرینی که با یک قاشق شکر شیرین شده باشد .

یک ساعت بعد از صبحانه : یک لیوان شیر .

ساعت ده صبح : یک عدد میوه به همراه یک لیوان چای که با دو حبه قند یا یک عدد بیسکوییت یا یک عدد خرما میل میشود .

قبل از ناهار: دو لیوان آب به همراه یک عدد میوه .

ناهار : سالاد به هر میزان که میل دارید " هر چه بیشتر بهتر " به همراه یک و نیم کفگیر برنج معادل هشت قاشق، به همراه یک قطعه متوسط مرغ یا یک کفگیر و نیم عدس پلو یا لوبیا پلو . نکته ها مطالعه شود .

دو ساعت بعد از ناهار : دو لیوان آب .

عصرانه : یک عدد میوه به همراه یک لیوان چای که با دو حبه قند یا یک عدد بیسکوییت یا یک عدد خرما میل میشود .

شام : سالاد به هر میزان که میل دارید " هر چه بیشتر بهتر " و یک کف دست نان " اگر لواش یا تافتون بود ، دو کف دست " به همراه یک لیوان عدس پخته یا یک لیوان شیر به همراه دو عدد نان سوخاری.
  نکته ها مطالعه شود .

جمعه:

بعد از بیدار شدن ناشتا : دو لیوان آب هر چی گرمتر باشه بهتره ، به همراه دو قاشق آبلیمو میل
می کنید ." هر لیوان یه قاشق "

صبحانه : یک کف دست نان " اگر لواش یا تافتون بود ، دو کف دست " به همراه یک قاشق مربا یا عسل به همراه یک قوطی کبریک به همان اندازه و پهنا پنیر و یک استکان چای شیرینی که با یک قاشق شکر شیرین شده باشد .

یک ساعت بعد از صبحانه:  یک لیوان شیر .

ساعت ده صبح : یک عدد میوه به همراه یک لیوان چای که با دو حبه قند یا یک عدد بیسکوییت یا یک عدد خرما میل میشود .

قبل از ناهار: دو لیوان آب به همراه یک عدد میوه .

ناهار : سالاد به هر میزان که میل دارید " هر چه بیشتر بهتر " به همراه یک کف دست نان " اگر لواش یا تافتون بود ، دو کف دست " به همراه یک قطعه متوسط مرغ یا ماهی یا گوشت . نکته ها مطالعه شود .

دو ساعت بعد از ناهار : دو لیوان آب .

عصرانه : یک عدد میوه به همراه یک لیوان چای که با دو حبه قند یا یک عدد بیسکوییت یا یک عدد خرما میل میشود .

شام : سالاد به هر میزان که میل دارید " هر چه بیشتر بهتر " و یک کف دست نان " سه عدد سیب زمینی متوسط پخته  . نکته ها مطالعه شود .

نکته ها:

نکته های مهمی که نود درصد رژیم شما رو در بر می گیره .

۱. با توجه به این رژیم شما روزانه ۸ لیوان آب میل می کنید .

۲. سالاد و غذای نامبرده در رژیم رو ۲۰ تا ۲۵ بار می جوید و بعد قورت میدید .

۳. وزن کردن فقط هر دو هفته یکبار !!

۴. بعد از هر وعده غذا مسواک اجباری .

۵. وعده ها رو در ظروف کوچک مثل پیش دستی میل کنید و حدالامکان با چنگال .

۶. تا نیم ساعت بعد از غذا خوابیدن و نشستن ممنوع !

۷. به محض احساس دفع سریعاْ اجابت کنید .

۸. پیاز حتماْ همراه سالاد مصرف شود .

۹. به جای شیر ذکر شده در رژیم می توانید از یک لیوان ماست یا معادل آن دوغ استفاده کنید .

۱۰. جا به جایی وعده های غذا مانعی ندارد . ولی از تکرار همان غذا خودداری کنید.

۱۱. روی سالاد می توانید از آب لیمو یا سرکه و یک قاشق روغن زیتون استفاده کنید ولی از مایونز خودداری کنید .

۱۲. می توانید به جای کوفته و دلمه و کوکو از یک قطعه گوشت استفاده کنید .

۱۳. سهمیه شما روزانه ۷ عدد قند می باشد .

۱۴.  به جای سیب زمینی می توانید از لبو استفاده کنید .

۱۵. لطفاْ وعده ها را حذف نکنید.

۱۶. غذاها را نچشید یا بعد از چشیدن قورت ندهید .

۱۷. اگر خورشت جزو غذاهاست از گوشت آن استفاده کنید .

ورزش در این رژیم :

شما می تونید ورزش نکنید ! بله درست خوندید ، این رژیم بدون ورزش هم جواب میده . ولی با ورزش بیشتر جواب میده .

اگر وقت دارید روزانه یک ساعت پیاده روی کنید .

اگر وقت ندارید در منزل با کفش روزانه ۵ دقیقه به ۵ دقیقه پیاده روی کنید .

ورزش اجباری :

شکم رو داخل میدید مانند زمانی که می خواهید شلوار تنگ رو ببندید و هفت دقیقه راه می رید یا ظرف می شورید . یا هر کاری !! فقط شکم رو داخل بدید . روزانه سه بار و هر بار هفت دقیقه .

در ضمن به این لینک ورزش در خانه  هم سری بزنید که ضرر نمی کنید .

غذاهای آزاد :

هویج ، خیار ، گوجه فرنگی، قارچ ، کلم، گل کلم ، کاهو ، شلغم ، سبزی خوردن و انواع سبزیجات آزاد است ! تا می توانید هویج بخورید.

غذاهای ممنوع :

بستنی ، کره ، پفک ، چیپس و تنقلات و آجیل و هر چیزی که خودتون می دونید کالری بالا داره .

مهم ترین نکته :

در این رژیم شما هر هفته یک کیلو باید وزن کم کنید که در هفته های اول تا چهار کیلو هم کم میشه  ، وقتی به نصف اضافه وزنتون رسیدید ، یک و نیم کفگیر برنج به یک کفگیر ، تعداد دلمه ها و کوکوها یک عدد ،  سه عدد سیب زمینی به دو عدد ، پنیر به نصف قوطی کبریت تغییر خواهد کرد .

به سوالها روزانه جواب خواهم داد و خوشحال میشم همراهتون باشم در این رژیم و به تک تک مشکلاتتون پاسخ بدم .

سوالات متدوال :

۱. آیا می توانیم به هر اندازه هویج بخوریم ؟ بله شما حتی روزانه می توانید دهها کیلو هویج بخورید ، هویج معده را پر و احساس سیری به آدم میدهد و جزو غذای آزاد این رژیم است .

۲. آیا می توان به عنوان یک واحد میوه از موز استفاده کرد ؟ با توجه به کالری بالای موز که دو تا سه برابر یک سیب کالری دارید . نصف موز را در یک میان وعده و نصف دیگر را در میان وعده بعد استفاده کنید .

۳. فاصله بین میان وعده تا صبحانه چه قدر است ؟ یک تا دو ساعت .

۴. آیا می توان به جای برنج از نان استفاده کرد ؟ سعی کنید برنج را از رژیم خود حذف نکنید ، چون هم ریزش مو می گیرید و هم کمبود کلسیم ! در صورت دلخواه مقدار برنج را با یکی از وعده های نانی عوض کنید .

۵. آیا می توان غذاهای آزاد را همیشه خورد ؟ به هر مقدار و هر اندازه که میخواهید از غذاهای آزاد میل کنید.

۶. آیا می توان همیشه چای تلخ نوشید ؟  چای تلخ کالری صفر دارد ! هر وقت و هر زمان آزاد است در صورتی که به سهمیه قند خود قایمکی اضافه نکنید .

 



:: موضوعات مرتبط: رژیم لاغری، رژیم لاغری 1، ،
:: برچسب‌ها: رژیم لاقری بانوان, رژیم لاغری اقایان, رژیم لاقری باسن, سینه, پا, ران, رزیم لاغری, رژیم لاقری روزانه, برنامه غذایی هفتگی,

نوشته شده توسط رامتین در جمعه 27 خرداد 1390

و ساعت 17:4 
  

راه های کوچ کردن باسن

به نظر می رسد که این موضوع این روزها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. مخصوصاً خانم ها این روزها خیلی نگران شکل باسن خود هستند و هر لباسی که تن می کنند نگرانند که باسنشان در آن بزرگ جلوه نکند.  

 

در این مقاله می خواهیم چند راه بسیار موثر برای شکل دادن و لاغر کردن باسن های چاق عنوان کنیم: 


نام علمی باسن، عضلات سرینی بزرگ می باشد. این عضلات همان عضلات گرد بالای مفصل ران است که در همه حرکات پاها شرکت دارند.
عضلات باسن از عضلات مختلفی تشکیل شده است که عضلات سرینی خوانده می شوند که قوی ترین آنها عضله سریتی بزرگ است. همین عضله است که برای ساختن یک باسن سفت و شکل گرفته باید روی آن کار کنیم.



کار کردن روی عضله باسن  


حرکات و تمرینات زیر به خوبی روی عضلات باسن کار می کنند: 
 

· پله نوردی
· دویدن در کوه
· دوچرخه سواری
· دو سرعت
· لانگز
· اسکات

اما با انجام اسکات های ساده و معمولی نمی توانیم به عضلات باسن خود شکل بدهیم، با بالا رفتن عادی از چند پله هم همینطور. درمورد این عضله هم درست مثل همه عضلات دیگر برای رشد باید با اضافه کردن وزنه و شدت به تمرینات خود استقامت را بالا ببرید. یکی از بهترین نمونه ها حمل کردن یک ساک سنگین هنگام پله نوردی به مدت نیم ساعت است. این حرکت به حدی روی عضلات باسنتان کار می کند که فردای آن حتماً پا درد خواهید داشت. 
 

اما اینهم کمی افراطی است. بهترین و قدیمی ترین راه برای شکل دادن به عضلات باسن همان انجام تمرینات بدنسازی و کار با وزنه در باشگاه است.  


ساختن یک باسن شکل گرفته و زیبا کاری کاملاً احساسی است. مدت زمان زیادی می برد و نتیجه هم خیلی کند عایدتان می شود. اما، با اطلاعاتی که در این مقاله در اختیارتان قرار می دهیم، آب کردن چربی های اضافه باسن و شکل دادن به عضلات آن بسیار ساده خواهد بود. 

 

 

 برای از بین بردن چربی های باسن به سرعت هرچه تمامتر باید به موارد زیر دقت کنید: 
 

۱ـ. کاهش وزن عمومی بدن  

بله، احتمالاً حدس می زدید. اگر می خواهید باسنی خوش فرم و زیبا داشته باشید، باید چربی هایی که احاطه اش کرده است را از بین ببرید. این هم مثل هر ماهیچه دیگر بدن است. اگر می خواهید تفکیک و شکل آن مشخص شود باید لایه چربی روی آن را آب کنید.
اینجا نمی خواهیم به بررسی این بپردازیم که اصلاً باسن بزرگ زیباست یا کوچک. هر دو آنها زیبایی خودشان را دارند. این مقاله مربوط به خانم هایی است که می خواهند چربی باسنشان را آب کنند و ما فقط روی این تمرکز می کنیم.
نکته ای که باید مثل همیشه متذکر شویم این است که شما نمی توانید فقط چربی یک قسمت خاص از بدنتان را آب کنید. اگر می خواهید باسنی خوش فرم داشته باشید باید چربی همه بدنتان را پایین بیاورید. 
 

برای کاهش سریع چربی به سه چیز نیاز دارید: 

 
1. رژیم غذایی
2. تمرینات بدنسازی
3. تمرینات ایروبیک یا هوازی 
 

 

در این مقاله هر سه آنها را به اختصار بررسی می کنیم. برای کاهش وزن باید بیشتر از آنچه که مصرف می کنید، کالری بسوزانید. این را با بالا بردن متابولیسمتان با خوردن غذاهای مناسب و انجام صحیح تمرینات هوازی می توانید تقویت کنید.  

 


2. تمرینات شدید کاردیو (هوازی) تا به حال یک فوتبالیست یا دونده را دیده اید که باسن زشت و چاق داشته باشد؟ مطمئناً اینطور نیست. این افراد آنقدر می دوند و حرکات مخصوص باسن انجام می دهند که دیگر چربی روی باسنشان نمی ماند. اگر شما هم می خواهید باسنتان را شکل دهید باید همان کارها را انجام دهید.
بهترین نوع تمرینات هوازی مناسب برای باسن، نوع هوازی شدید است. دویدن روی کوه، حرکات لانگز، اسکات با پرش و امثال آن. می بینید وقتی شیب سطح را افزایش می دهید یا ورزش هوازی می کنید که باعث می شود بیشتر از حد معمول خم شوید، از عضلات باسنتان استفاده بیشتری می شود. پس اگر می خواهید باسنتان را شکل دهید باید سخت ترین نوع تمرینات هوازی را انتخاب کنید.  


3. تمرینات بدنسازی تمرینات بدنسازی برای باسن آنقدرها هم سخت نیست اما ضروری است. تمرینات بدنسازی نه تنها به عضلات باسنتان فرم می دهد بلکه متابولیسم بدنتان را هم بالا می برد و درنتیجه کالری و چربی بیشتری می سوزانید و در طول روز کالری کمتری جذب می کنید. همه اینها برای شکل دادن به عضله مورد نظرتان عالی است.  


ـــــــ  بهترین تمرینات بدنسازی مخصوص باسن: همانطور که گفتیم، اضافه کردن استقامت به حرکات عادی بهترین ایده ممکن است. در زیر به بهترین تمرینات بدنسازی مخصوص باسن اشاره می کنیم: 
 

1. اسکات پرشی: این حرکت آنچنان روی پایین تنه تان کار می کند که حسابی به درد و سوزش می افتد. این حرکت خیلی سریع نتیجه می دهد. 

 
2. لانگز با وزنه:
اگر زانو درد دارید این حرکت را انجام ندهید، در غیر اینصورت حرکتی بسیار عالی برای شکل دادن به عضلات باسن است.  


3. استپ با وزنه: ابتدا با وزنه سبک شروع کرده و کم کم آنرا سنگین تر کنید. 

 
4. دویدن روی کوه:
یکی از بهترین و محبوب ترین حرکات است.  


5. دستگاه پرس پا: این دستگاه بدنسازی اغلب کمتر توسط خانم ها در باشگاه استفاده می شود. با کمک این دستگاه و با استفاده از وزنه های سنگین می توانید خیلی خوب روی عضلات باسنتان کار کنید.  


اینها نمونه هایی از بهترین حرکات بدنسازی مخصوص باسن بودند که برایتان عنوان کردیم. اگر همین پنج حرکت را هم به خوبی انجام دهید مطمئن باشید که نتیجه عالی نصیبتان خواهد شد. 

 

تمرین کردن روی عضله باسن آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست. تقریباً هر زمانی که از پاهایتان استفاده می کنید روی این عضله کار می شود اما برای شکل دادن به عضله باید همه آن کارها را کمی سخت تر و شدیدتر از معمول انجام دهید. 

 



:: موضوعات مرتبط: ورزش ها، کوچک کردن باسن، ،
:: برچسب‌ها: اب کردن چربی باسن, کوچک کردن باسن با ورزش, خوش فرم کردن باسن, عضله ای کردن باسن,

نوشته شده توسط رامتین در جمعه 27 خرداد 1390

و ساعت 17:0 
  

صفحه قبل 1 ... 5 6 7 8 9 ... 10 صفحه بعد
درباره




به وبلاگ من خوش آمدید


بر چسب ها
تمرین , سینه , اب کردن چربی باسن , کوچک کردن باسن با ورزش , خوش فرم کردن باسن , عضله ای کردن باسن , رژیم لاقری بانوان , رژیم لاغری اقایان , رژیم لاقری باسن , سینه , پا , ران , رزیم لاغری , رژیم لاقری روزانه , برنامه غذایی هفتگی ,

پيوندهاي روزانه
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
سفارش آنلاین قلیون

لیست تمام پیوند ها


جستجو


     

 

 

Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by big
Design By : wWw.Theme-Designer.Com



شارژ ایرانسل

فال حافظ